Här kommer en lägesrapport om vad som händer just nu.
Laddarna är fullt fungerande och går att använda. All förbrukning registreras i varje laddare och debiteras på ordinarie kvartalsräkningar. Styrelsen läser av mätarvärdet kvartalsvis via uppkoppling till molnet.
För er som undrar var de vanliga 220V-uttagen finns, så sitter det ett uttag på undersidan av varje laddare. Förbrukningen från 220V-uttagen debiteras också på ordinarie kvartalsräkningar.
Vi har fortfarande problem med att uppkopplingen till molnet från laddarna i det korta garaget på nedre parkeringen är avbruten under långa perioder och vi har kommit fram till att uppkopplingen bryts när alla portarna till det garaget är stängda.
Smartcharge var här flera timmar i fredags och försökte åtgärda felet men utan att lyckas. Nu är man inne på att man kanske behöver byta viss hårdvara för att få uppkopplingen att funka som den skall. Detta påverkar inget just nu men skall naturligtvis åtgärdas. Förhoppningen är att man kan fixa detta under veckan.
Mvh
Styrelsen